reklama

Paradox voľného miesta v autobuse

Je ráno. Niekedy na prelome novembra a decembra. Vonku zima, že by aj titán mal čo robiť, aby si udržal svoju vlastnú mriežku a tak celkom vhod padne prichádzajuvší autobus. Vonku je ešte tma a vlastne jediné, na čo som schopný myslieť je teplo pod paplónom a nedosnívaný sen, ktorý budík prerušil akurát v okamihu, keď som sa mal dozvedieť či áno alebo nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Byt či nebyť. Pokračovať v rozbehnutom vzťahu či zanechaťmožno najväčšiu možnosť stať sa skutočným a plnohodnotným človekom. Vstať činevstať z postele. Podľa čoho sa vlastne rozhodujeme? Toto všetko sa mi preháňahlavou, ktorej čelo je dostatočne zvraštené, čo má signalizovať okolostojacim môjdokonalý nezáujem o akýkoľvek rozhovor. Každá bunka môjho zoslabnutéhotela by uvítala hocakú možnosť si čo len na chvíľočku zdriemnuť.A v tom autobus. Ťažko povedať, či som šťastný. Teraz iba som.Autobus beriem ako ďalšiu z nekonečného počtu vecí v mojom živote,nad ktorými absolútne neuvažujem a beriem ich ako samozrejmosť. Ľudia nastupujúdnu. Počkám, kým všetci nastúpia a snažím sa vtrepať ako posledný. Neviem,či je to paranojou, ktorá sa rozvinula do štádia kedy musím mať chrbát opretýo dvere aby ma náhodou niekto neklofol, alebo je to únavou, ktorá priam velínájsť si také miesto v autobuse aby som sa mohol čo najpohodlnejšie oprieť.Akokoľvek, počkám, kým dav ešte pred chvíľou tak pedantne si strážiaci svoje súkromieudržiavaním dostatočného odstupu na autobusovej zastávke zaujme miesta na státiev MHD a sám ako posledný s pohľadom výpravcu vlaku nastúpim doautobusu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zrazu sa to stane. Až si musím pretrieť oči. Jedno,dve, tri voľné miesta. Solaris plný zamračených ľudí ako som ja, tlačiacich sa, otierajúcichsa jeden o druhého a čumiacich na tri voľné miesta. Je to zvláštne, alenesadne si nikto. Definícia dôkazu: Pravdepodobnosť, že voľné miesto zostaneneobsadené je priamo úmerná počtu ľudí okolo neho stojacich. Dosť to pobúri,hlavne keď si spomeniem, že som do autobusu nastupoval ako posledný a tedacesta k voľným miestam je nadobro zahataná ľuďmi, ktorých som ešte pred chvíľous tou mojou pokryteckou úctou púšťal nech nastúpia predo mnou. Keby somtak bol trochu bližšie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Siedme otvorenie dverí. Siedme vystupovanie zo skrinky na štyrochkolesách prevážajúcej tlačiacich sa pozemšťanov, ktorí sa po vystúpení ibapretrasú, aby zo seba aspoň naoko zmyli pach a pocit dotyku ostatných ľudí.Siedmy krát som vystúpil avšak už som nenastúpil ako doteraz aby som si udržalmiesto pri dverách. Tu vystupujem nadobro. Nálada, ktorú som mal na zastávkedosiahla dokonalosť. Stredne rýchlym tempom sa posúvam krok po kroku na miesto,kde strávim zvyšok dňa. A obraz troch voľných miest v autobuse mabude vytáčať ešte dlho potom ako si ľahnem spať.

Michal Eperješi

Michal Eperješi

Bloger 
  • Počet článkov:  40
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Keď rozumný človek natiahne tetivu poznaniaA rub každej mince schová sa pri hode stranou doluKeď nie "potom" lež "teraz" stane chlebom každodennýmVtedy šťastie bude znamenať mať smolu... Zoznam autorových rubrík:  to sa stávao ženách a takviempríbehy o nichparadoxypoéziaSúkromnéPani K

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu